لازم نیست همه چیز با هم هماهنگ و ست باشد

چه در دکوراسیون داخلی پذیرایی و چه اتاق خواب ها لازم نیست رنگ همه چیز با هم ست باشد. برای داشتن حتی زیباترین و شیک‌ترین دکوراسیون داخلی منزل با اجزا و عناصری که به راحتی در کنار هم می‌نشینند اما دقیقاً هم با هم مطابقت ندارند، چشم‌اندازی تکامل یافته و طبیعی را در خانه خود ایجاد کنید. در این میان بد نیست بدانید هر نوع چوب از رنگ و الگوی بافت مشخصی برخوردار است و با ایجاد لکه و رنگ کردن هم می‌توان رنگ آن را تغییر داد.

به این ترتیب می‌توان رنگ چوب را با سایر اجزای دکوراسیون منزل کوچک یا بزرگ هماهنگ کرد. سازندگان مبلمان قرن‌ها از انواع رنگ و لاک‌ها هم برای تقویت ظاهر بافت چوب و هم برای تغییر رنگ چوب استفاده کرده‌اند. انواع چوب افرا، گیلاس، گردو، چوب ماهون، آبنوس، بلوط و چوب میوه معمولی ترین انواع چوب در طراحی وسایل دکوراسیون داخلی منازل ایرانی و خارجی هستند.

با گذشت زمان، مبلمان چوبی یک قاب غنی و چشم‌نوازتر را به دست آورده‌اند که عمق و پیچیدگی را جلا می‌دهند. چوب‌ها و روکش‌های جدیدتر ممکن است فاقد این پیچیدگی باشند، اما هنوز هم یک تناژ رنگی کلی دارند که ممکن است به رنگ زرد، نارنجی، قهوه‌ای قرمز، قهوه‌ای مایل به آبی یا قهوه‌ای تیره باشد.

در قانون ترکیب رنگ‌ها برای انتخاب رنگ‌های دیواری یا پارچه‌هایی که قطعات چوب شما را تکمیل می‌کند رنگ‌های غالب را در انتها در نظر بگیرید. همچنین در نظر بگیرید که آیا شما نمای دکوراسیونی از کنتراست بالای رنگ‌ها یا یک ترکیب رنگی غنی از جفت‌ها و ست‌هایی با کنتراست کم را ترجیح می‌دهید.

در مورد تکه‌های چوبی موجود در یک اتاق نگران نباشید، نمای کژوال یا ترکیبی از چند رنگ چوب می‌توانید یک ظاهر دکوراسیون مدرن امروزی را در پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک و مدرن خود ترتیب بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه