قسمت دوم:

در دهه ی 1970، اتاق های اعضای خانواده از تخته های چوبی درست شده بودند. دیوارهای چوبی امروزی از زیبایی سادگی سبک اسکاندیناوی و مینیمالیست ذن الهام گرفته اند. برخلاف رنگهای تیره ، اغلب رنگ های خنثی انتخاب می شوند تا فضایی آرام ایجاد کنند، که به راحتی با یک پالت تک رنگ و یا یک رنگ خیره کننده دکور شوند.

برای ایجاد کردن کمی تنوع، طراحان ممکن است از پنل های چوبی به عنوان یک ویژگی خاص در گوشه ای از دیوار استفاده کنند تا در برابر بتن های ساده ، آجر یا سنگ هایی که دیوار خانه را احاطه کرده اند یک تضاد ایجاد کنند. استفاده کردن از چوب  یک تعادل از لحاظ بصری ایجاد می کند- به لطف خطوط ثابت چوب با بیشتر دکورها به خوبی تطبیق پیدا می کند.

این یک انتخاب رایج برای فضاهایی است که از زمینه های ناهمگن، الهام گرفته اند: ساحلی، کلبه های روستایی، کلبه های شرقی و کشاورزی وخیلی زمینه های دیگر. آپارتمان ها و اتاق های چوبی دیگر از بافت چوبی درجزییات سبک تر، بهره مند می شوند و باعث می شود فضا بزرگتر و با روح تر شود. اتاق های بزرگتر می توانند از توناژهای تند تر استفاده کنند تا جلوه ای لوکس تر پیدا کند. جو را با برجسته کردن تیره روشنی های گوشه ها به همراه گلدان های گل و لوستر های چوبی به حد اعلا برسانید. رنگهای سبز لمس زیبایی از رنگ و شکل را در بین ذرات بافت چوب ایجاد می کنند.

ترجمه شده توسط: نغمه مصطفوی

پیشنهاد می کنیم قسمت اول و آخر این مقاله را بخوانید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه