چوب و آب ، با وجود آنکه ممکن است آب قطعات زیبایی از چوب را نشان دهد ، همیشه بهترین ترکیب نیستند. چوب زمانی که محافظت نشود و در معرض آب قرار بگیرد، تمایل زیادی به لکه دار شدن، تاب برداشتن و پوسیدگی دارد.

برای تعدادی از ما، که سعی داریم از لوازم چوبی زیبا و با ارزش خود به خوبی نگه داری کنیم، می تواند یک مسئله ی قابل توجه باشد.

برای تعدادی از ما، که به تازگی یک ست دکوری چوبی را تهیه کرده ایم، نگهداری از لوازم چوبی، چیزی است که خیلی بهتر از گذشته به آن پرداخته شده است.

مشکل این است که، در واقع، با خریدن محصولاتی که با آن ها می خواهیم از لوازم چوبی خود مراقبت کنیم، اغلب دودهای مضر را به ریه و حلق ما وارد می کنند. رایحه های آشنایی که در هنگام تنفس به سلامتی ما آسیب می زنند.

این مسئله، برای پولیش کردن مبلملن چوبی ای که از آن استفاده می کنیم، و یا برای محافظت از هر وسیله ی چوبی دیگر صادق است.

خوشبختانه، روش های بسیار ساده و بی خطری برای محافظت از وسایل چوبی وجود دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

پولیش و بتونه کاری کردن چوب

بسیاری از ما تجربه ی اسپری پولیش بر روی سایل کوچک و بزرگ مانند کاسه و مبلمان چوبی را داریم. آنها بوی کاملاً مشخصی دارند و مبلمان و وسایل چوبی گرد و خاکی را به بناهای براق و بهداشتی  تبدیل می کنند. متاسفانه، آن ها از منظر سلامتی، معتبر نیستند.

علیرغم آنچه که تبلیغات نشان می دهد ، جلا های چوبی با ساختار پایه ای نفتی در واقع از چوب محافظت نمی کنند ، و تنها کاری را که انجام می دهند، مواد شیمیایی را در هوا معلق می کنند که می تواند برای سیستم تنفسی و عصبی ما مشکل آفرین باشند.

در حالیکه، تولید کنندگان پولیش های چوبی، از مسیر اصلی خود خارج شده اند و هدف آن ها این است که محصولی را تولید کنند که بوی خوب داشته باشد. و این مسئله را فراموش کرده اند که به احتمال زیاد این نوع پولیش ها، سمی هستند.!!!

استشمام کردن رنگ ها و اسپری های شیمیایی برای تنفس و ریه ی ما امن نیست. و این دود ها در دراز مدت منجر به بیماری های تنفسی مانند آسم و سرطان های مربوط به ریه می شود.

در عوض ما می توانیم از محلول های طبیعی تر و ملایم تری برای وسایل های چوبی امان استفاده کنیم. ما می توانیم از پولیش ها و محافظت کننده های طبیعی چوبی، که بسیار موثر هستند، استفاده کنیم. آن ها نه تنها با ادغام شدن با چوب در مقایسه با مواد شیمیایی، عملکرد بهتری دارند، بلکه از لحاظ اقتصادی ارزان تر هستند و به سلامتی خانواده ضربه ای نمی زنند. بعلاوه ، انجام این کار بسیار ساده است ، و احتمالاً بیشتر این مواد در آشپزخانه وجود دارد.

این مقاله ادامه دارد…

پیشنهاد می کنیم قسمت های دوم و آخر این مقاله را بخوانید.

گردآورنده: نغمه مصطفوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه