قسمت دوم:

1-روغن زیتون و لیمو:

4/3 واحد از روغن زیتون را با 2/1 واحد از آب لیمو مخلوط کنید. می توانید این محلول را در یک شیشه ی اسپری، (که معمولا در هر خانه ای پیدا می شود) بریزید و از این طریق از آن استفاده کنید، و یا اینکه با آغشته کردن یک تیکه پارچه از این محلول از آن استفاده کنید.

محلول را می توان در شیشه شیشه ای یا بطری اسپری نگهداری کرد. خودشه.!!! هنوز هم آن عطر و بوی خوش عطر لیمو در هوا وجود دارد ، از این طریق می توانیم از چوب مراقبت کنیم، اما نکته ی مهم اینجاست که ما به خودمان ضرری نمی رسانیم تا از وسایل چوبیمان مراقبت کنیم.

2- روغن نارگیل:

بعضی اوقات به نظر می رسد ما زندگی خود را با مواد شیمیایی بسیار پیچیده کرده ایم. روغن نارگیل می تواند زندگیمان را دوباره نجات دهد. سطح چوب را یک مرتبه با یک دستمال مرطوب بکشید ، بگذارید خشک شود و بعد مقداری روغن نارگیل به طورمستقیم روی آن مالش دهید.

این کار باعث رطوبت ، احیا و محافظت از چوب خواهد شد. بعلاوه، اگرچه که بوی نارگیل ارتباطی با بوی پولیش مبلمان ندارد، اما بوی نارگیل می تواند رقص دلپذیری برای حس بویایی کسانی باشد که آن را استشمام می کنند.

3- روغن و سرکه:

در اینجا ما با هیچ کسی شوخی نداریم. روغن و سرکه از مهمترین جزئیات سس سالاد است ، بنابراین فکر می کنید استفاده از آن خیلی پیشنهاد نمی شود.!!! باور کنید یا نه ، کمی روغن کانولا (3 قسمت) و سرکه (1 قسمت) به عنوان یک بتونه گیر چوب خشک عمل می کند و از چوب در مقابل درز کردن  حشرات  و آب جلوگیری می کند.

به علاوه ، می توان از این طریق برای احیای چوب استفاده کرد ، و از فرسایش آن جلوگیری کرد. چیزی که گاهی اوقات بدون ریختن وارنیش (روغن جلا) کار نمی کند.

پیشنهاد می کنیم قسمت اول و آخر این مقاله را بخوانید.

گردآورنده: نغمه مصطفوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه